کارهای ما | سنگ مرمریت
کارهای ما | سنگ مرمریت

سنگ مرمریت و  تفاوت بین اصطلاحات مشابه

گاهی دیده می شود که سنگ مرمر همان سنگ مرمر است که کاملا اشتباه است. سنگ مرمر توانایی عبور نور را دارد و از تراورتن دگرگون می شود (دگرگونی آهکی). این سنگ نرمتر از مرمر است و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. مرمر سنگی ظریف و شکننده است که از آن مکعب های کوچکی استخراج می شود. بیشتر تقاضای آن به اندازه چوب است. ما شاهد استفاده از آن در عبادتگاه ها و ساختمان های تجاری و مسکونی لوکس هستیم. بر خلاف سنگ مرمریت، سنگ مرمر فراوان نیست.  بسیار جاذب است و در رنگ های مختلف یافت می شود. سنگ مرمر از سنگ مرمر گران تر است و یکی از گران ترین سنگ های جهان به حساب می آید. سایت kia-stone.ir تمامی مدل ها را دارا می باشد.

پردازش سنگ مرمریت از زاویه های مختلف به شرح زیر می باشد

جنبه! با توجه به اندازه و سلامت استخراج، حداکثر اندازه سنگ را عمودی و مسطح تعیین کنید. هر چه اندازه سنگ تراش خورده بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. علاوه بر نوع سنگ، تقاضای بازار مصرف نیز عامل مهم دیگری در تعیین فرآوری سنگ محسوب می شود. به عنوان مثال سنگ هایی مانند مرمر سیاه نجف آباد، مرمر دهبید زارع، مرمر خوی، مرمر پرشین سیلک، و… در همه اندازه ها مورد تقاضا هستند. در برخی موارد دیگر، استفاده از اسلب و نشان دادن بهتر سنگ، مقرون به صرفه تر است .

نقاشی روی سنگ! در اکثر سنگ مرمریت سیاه برای تیره شدن و تاثیرگذاری بیشتر رنگ پایه سنگ! سطح آن را با مواد رنگی می‌پوشانند. بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از آن در داخل خانه استفاده شود. چون بعد از مدتی دیگر خبری از آن رنگ و لعاب اصلی نخواهد بود. این فرآیند در نمونه های سنگی خارج از کشور رایج است. در سایت kia-stone.ir اطلاعات سنگ های مختلف را مطالعه کنید.

پوشش های قابل اجرای سنگ مرمر و امکان اجرای ان

درمان سطحی نوع دیگری از فرآوری سنگ، عملیاتی است که روی سطح آن انجام می‌شود. از پوشش های قابل اجرا بر روی سنگ مرمریت می‌توان به چرم، صیقلی، سندبلاست، چکش بوته‌ای و تبر اشاره کرد. که هر کدام با توجه به نوع سنگ و امکان اجرا آن اعمال می شود.

بنابراین برای چنین کاربردی، سنگ مورد استفاده باید استحکام لازم را داشته باشد.  هر چه این ناخالصی ها و رگه های آهکی آنها کمتر باشد! احتمال ترک خوردن، ترک خوردن و جذب آب و لکه کمتر می شود.

توصیه های لازم برای ماندگاری بیشتر سنگ های مرمریت

از آنجایی که سنگ مرمریت به پاک کننده های اسیدی حساس است! توصیه می شود از استفاده از این مواد بر روی آن خودداری شود.

به طور کلی، راز ماندگاری تمام سنگ های قیمتی در نحوه استفاده و مراقبت از آنها نهفته است. هر چه کمتر در معرض پاک کننده ها و اسیدها قرار بگیرید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

به طور کلی، سنگ های پله ای مناسب آنهایی هستند که مقاومت به سایش و تراکم بالایی دارند. بنابراین از بهترین سنگ های پله مرمر می توان به سنگ پله مرمر هلسینگ و سنگ پله مرمرکوی اشاره کرد.

اطلاعات سنگ مرمر | سنگ مرمریت
اطلاعات سنگ مرمر | سنگ مرمریت
از سنگ مرمر در چه جاهایی استفاده می شود؟

هر سنگ بسته به شرایط منشأ خود دارای خواص منحصر به فردی است. که آن را برای استفاده در فضای خاص خود مناسب می کند. با توجه به تنوع زیاد تیله ها، طبیعتاً بین برخی از آنها تنوع زیادی وجود خواهد داشت. بنابراین تعمیم خصوصیات خوب و بد سنگ ها غیرعلمی است.

هر سنگ بسته به درصد تخلخل و آهک موجود در سنگ، آب را متفاوت جذب می کند. اما به طور کلی سنگ مرمریت جذب آب و تخلخل کم و چگالی خوبی دارد. بنابراین معمولاً از سنگ مرمر برای کف و پله استفاده می شود. سایت کیا استون اطلاعات در مورد همه سنگ هارا دارد.

توری پشت سنگ! سنگ مرمر سنگ نرمی است که بسته به نوع و اندازه سفارش توسط دستگاه های برش مختلفی فرآوری می شود. که هر کدام در ظرافت قطعه و قیمت نهایی آن تاثیر دارند. یکی دیگر از نکات قابل توجه توری پشت سنگ است که به آن انسجام و استحکام بیشتری می بخشد.

سنگ های پله مرمریت چه مزیت هایی را دارا می باشد؟

شکی نیست که پلکان ساخته شده از مرمر یکی از مجلل ترین و زیباترین راه پله هایی است! که تا به حال دیده اید. همانطور که در مقاله مزیت های پله های سنگی ساختمانی ذکر شد! پله های سنگی در مقایسه با سایر مصالح مانند چوب، دوام بیشتری دارند. سنگ مرمریت یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که در راه پله ها استفاده می شود! و علاوه بر اینکه بر زیبایی ساختمان می افزاید از دوام و طول عمر بالایی نیز برخوردار است.

در حال حاضر برای استفاده از این سنگ در پله ها روکش های مختلفی مانند پولیش، مات، تبر و … وجود دارد. بنابراین هنگام انتخاب مصالح سنگی باید با توجه به محل مورد نظر، پرداخت مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر از سنگ مرمریت در ساختمانی به خصوص ساختمان های مسکونی استفاده شود. در صورت خیس شدن ممکن است لغزنده شود و احتمال افتادن آن افزایش یابد. شما می توانید با مراجعه به سایت کیا استون مقالات مارا مطالعه کنید.

معایب سنگ مرمریت و طریقه ی نگهداری آن

در سنگ مرمر با رگه های آهکی زیاد، جذب آب و رنگ پذیری سنگ افزایش می یابد. به علاوه امکان پر شدن سطوح در این قسمت ها افزایش می یابد. باید از این نوع سنگ روی زمین به خصوص قسمت هایی که با آب ورطوبت در تماس هستند خودداری کرد. زیرا باعث پوسیدگی سنگ نیز می شود.

در تمامی سنگ ها از رزین برای پرکردن درزها و ترک ها و عایق کاری سنگ استفاده می شود. برای جلوگیری از سفید شدن سنگ، تمام سطح آن با مواد UV پوشانده می شود. با این حال، در سنگی که ذاتاً مانند سنگ مرمریت سبک نیست، کار زیاد دوام نخواهد آورد. به همین دلیل سنگ هایی مانند تراورتن و کریستال چینی همیشه به خریداران نمای سنگ پیشنهاد می شود. از طرفی سنگ مرمر برای مناطقی که سرپوشیده و دور از شرایط آب و هوایی سخت هستند توصیه می شود. البته استثناهایی هم وجود دارد (مانند لاشتر، هرسین و…)

معرفی بهترین سنگ مرمریت ایران به شرح زیر می باشد

بیشتر معادن سنگ در کشور من مربوط به سنگ مرمریت است که 54 درصد از منابع را تشکیل می دهد. ما انواع مختلفی از آن را خواهیم داشت که هر کدام دارای خواص متفاوتی هستند!که بر اساس آن استفاده می شود.

در حال حاضر بازار سنگ مرمر در داخل و خارج از کشور پررونق است. نمونه های مرغوب این سنگ در کشورهای ایتالیا، هند، ترکیه و .. استخراج و به صورت خام یا فرآوری شده به سراسر جهان صادر می شود. ایران همچنین مرغوب ترین سنگ مرمریت خود را با بالاترین درجه های کیفی اغلب به صورت کوپه صادر می کند.

در ایران برخی از سنگ ها مشابه نمونه های شناخته شده خارج از کشور هستند. به عنوان مثال سنگ مرمر لاشتر یکی از آنهاست. این سنگ در استان اصفهان در دو نوع خاکستری و سیاه استخراج می شود. و از نظر جنسیت یکی از بهترین مرمریت ها به شمار می رود. سنگ مرمر لاشتر به دلیل نمونه مشابه ایتالیایی خود PIETRA GRAY در سراسر جهان شناخته شده است. و در بازارهای بین المللی با همین نام تجاری به فروش می رسد. جهت مشاوره، با kia-stone.ir با ما تماس بگیرید.

تضمین کیفیت

خرید با بهترین کیفیت بازار

شبکه های اجتماعی

مارا در اینستاگرام دنبال کنید

بارگیری و حمل و نقل

ارسال سفارشات به تمامی نقاط کشور

تضمین قیمت

خرید سنگ با بهترین قیمت بازار

نظرات مشتریان در مورد ما

سنگ مرمریت به دلیل زیبایی و استحکام خود، در صنعت ساختمان و دکوراسیون بسیار محبوب است. برخی از مزایای این سنگ شامل ضد آب بودن، قابل شستشو بودن، مقاومت در برابر خط و خش و زیبایی ظاهری است. اما همچنین باید به نکاتی مانند قابلیت خوردگی و حساسیت به اسیدها و حرارت توجه کرد.

حسین محمدی
مشتری

من تجربه استفاده از سنگ مرمریت در حمام داشتم و باید بگویم که به دلیل قابلیت خوردگی، به سرعت آسیب دید. بنابراین، اگر قصد استفاده از آن در حمام دارید، بهتر است از گرانیت یا سرامیک استفاده کنیدمن تجربه استفاده از سنگ مرمریت در حمام داشتم و باید بگویم که به دلیل قابلیت خوردگی، به سرعت آسیب دید.

اکرم بابایی
مشتری

سنگ مرمریت بسیار زیباست، اما یکی از مشکلاتی که دارد نباید در هر مکانی استفاده شود. به دلیل حساسیت به اسیدها، در صورت استفاده در آشپزخانه، بسیار محتاط باشید. از لحاظ کیفیت و استحکام من از کیا استون بسیار راضی هستم. اگر به دنبال خرید سنگ مرمریت با بهترین قیمت و کیفیت هستید بهتر گزینه کیا استون است.

مهرداد رادمنش
تاجر